ät fett och sockers till du spyr



Vilken icke bra helg jag haft på matfronten. Igår smällde jag i mig 5 minimuffins, vitt bröd med ost och bara allmänt obra, och idag 5 kakor, mer vitt bröd med ost och smällde nyss i mig en tårtabit också. BRA DÄR. Jag som dessutom är socker&fett känslig mår ju verkligen asbra nu har jag hört. Vanligtvis äter jag rätt bra, jag är den där trista typen som tycker mörk choklad är godare än ljus, tycker sallader är det bästa som finns, älskar mörkt bröd och som gärna dricker vatten till maten. Men det är fan riktigt svårt att stå emot saker då familjen här envisas med att ha världens största släkt som jämt firar något, och det är en jävla massa bakelser och skit. Gah.
Men äh. Den här veckan, iallafall veckodagarna (hehehe), ka jag försöka lugna ner min stackars kropp genom att hålla mig undan från socker och fett. Så larvigt att den hatar det egentligen.

Idag vaknade jag duktigt nog klockan halv4. Bra tjejen. Jag är dock fan trött redan nu, vilket är bra. Jag var orolig för att jag kanske inte skulle kunna somna ikväll för att jag sov så länge. Men var ute och gick 1½ h nyss, så det hjälper nog. Och jag insåg nyss att jag inte har något intressant att skriva.

Så kanske borde återgå till mitt Sex and the city tittande. Sista avsnittet av sista säsongen. Mitt liv kommer officiellt tappa meningen om 15 minuter alltså. Nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0