NO TIME TO THINK OF CONSEQUENCES!



Idag sätter jag Kids - MGMT på repeat, och tänker mig ett år tillbaka i tiden. För idag, 5 april, var första skoldagen på Europeiska bartenderskolan. Och om jag får välja Time of my life hittills, så är det precis då jag skulle välja. Då jävlar var livet i full gång, precis så som det ska kännas! Varje dag fylldes med nya skratt, nya äventyr, nya internskämt och nya människor. Ingen dag var den andra lik, och jag bara andades Londons vårluft och älskade livet till max. Trots att själva skolan var svår och det var inte direkt att bara strunta i allt, utan man var tvungen att plugga, och vi var fattiga (hey, jag levde 3 dagar på 8 bars + värdelös hostelfrukost!) så var det absolut det roligaste jag gjort.

Jag kommer ihåg...

Då vi träffade andra delen av Järnfyran (jag, Matilda, Diana och Angelica) och åt på en skitdyr restauraung där allt var i barnstorlek. Speciellt Angelicas sallad.

Första skoldagen, då jag och Matilda trodde Oskar var en av oss elever och sen halvt dog då han blev presenterade som vår lärare...
och då jag svepte 3 av drinkarna vår lärare James gjorde första dagen och blev rätt packad.

Då vi alla hade panik över att behöva stå bakom baren och blanda de första 5 drinkarna i boken, som alla är i stil med rom och cola, aka Cuba Libre. Löjligt enkla alltså.

"And your next order is..."
"THAT GARNISH IS RUBBISH!"
"Massive underpour!"
"What's your other hand doing?!"

Första utgången som slutade mindre bra med massa spya, ambulans, sjukhus, rullstol, panik, tårar och långa samtal hem där en känd mening från mig till mina föräldrar var "... är på sjukhus och jag vet inte vad dem är!!! Men jag har min vodka kvar."

Då Angelicas säng blev nerkissad av en kille i rummet, och hon fick aldrig tillbaka sina lakan från hostelet sen.

Caveman och alla hans bravader.

Många dagar i parken där man övade på flairing och drinkar i oändlighet.

Att sitta uppe på taket med Angelica, röka alldeles för mycket som vanligt, och skratta sönder åt holländska skolklasser.

Springa rundor i trapphuset då man tvättade.

Att jag smittade ner alla så vi var som en vandrande sjukhärd.

Alla Marias ansiktsuttryck.

Gå vilse inne i Topshop med Angelica medan vi letade efter Diana och Matilda.

Byta rum alldeles för ofta och släpa sina fetingtunga väskor överfuckingallt.

Katrines "HUSH DU!" då hon + mig, Matilda och Diana övade på drinkarna med Oskar och vi var inte seriösa för fem öre. Som vanligt.

Att jag, Matilda och Diana kallades för The Bastards av vår lärare James för att vi alltid blev fullast.

Att James envisades med att kalla mig Bonnie, och sa "you're trouble!" hela tiden.

Att hela tiden dryga och sätta på McFly medan vi stod i baren.

THE BATTLE OF THE COMMONROOM!

Alla glas jag och Diana hade sönder...

Chicken man en sen kväll på Chicken Cottage. "Was the chicken dishonest to you?!"

DanderydMorfars (Andreas) alla klockrena kommentarer till Diana, och då han hjälpte henne att fixa outfits.

Alldeles för mycket Jägershots.

Nervositeten för både sig själv och alla andra då vi skulle ha slut-testen...

... och varje lyckodans vi hade då någon av oss klarade det.

Och så jävla mycket mer. Sena nätter, dans på puben till hostelet, tidiga morgnar, roliga dagar tillsammans, break down the bar, dans, fest, plugg, sammanhållning.

VI KLARADE DET! Vi klarade det, vi klarade det, vi klarade det!
April 2010 var så jävla roligt, det var skratt, och leva leva leva! Jag vill tacka alla som gjorde den månaden så himla fin att minnas. Som gjorde att jag bra ville uppleva det igen och igen och igen.

Men mest vill jag tacka mina fina 3 tjejer, dem som absolut gjorde den här månaden helt jäkla bäst - Matilda, Angelica och Diana. Ni är fantastiska tjejer, och jag saknar er! Fan, får satsa på en reunion i sommar.

Jag tänker avsluta det här med...
EBS APRIL, TJALALALALALA! EBS APRIL, TJAAAALALLAALALA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0