ingen kan säga det som håkan kan sjunga det




Världen förtjänar inte dig, för du är det finaste jag vet när allt annat här är falskt och fel. Och universum är ett monster, men det har sparat dig och mig. Och jag gör vad som helst för att få ditt liv att verka bättre. Jag vet inte vem jag är, men jag vet att jag är din och kan du älska mig som luffare älskar landsvägen? Kan du älska mig som rumlaren älskar nattlivet? Och kan du älska mig som de unga älskar revolutionen?

Kunde du älska mig om jag föll i tusen bitar? För jag blir hellre ensam än lycklig med någon annan. Men vad jag bryr mig om nu är att från samma säng, lyssna till samma regn. Jag går inte isär när jag går med dig, och det gör inte ont sålänge du är med mig.

Får jag veta vad du tänker på? Skulle du råna en bank för oss två? Snälla skicka ett vykort, för jag undrar så. Du var solskenet, så släng ner nyckeln nu min fina och få mig av den här jävla gatan. Det finns ingen poäng i att vara fri längre, för jag vet att den här natten kommer att döda mig om jag inte får vara med dig.

Jag tror jag ska kasta mig igenom ditt fönster, rusa rakt in i ditt liv - för jag har inte sett någon som dig än, och du, du sätter höstsolen i eld.
Vem skulle bry sig om våra hjärtan blev förstörda? En dag kommer jag och du, verkligen bli gamla.
Men jag älskar dig nu. Jag älskar dig så mycket att jag hatar mig.

Men inget här är heligt mer, inte som när jag försökte få dig att le och visst känns det fint att vara vid liv en dag till? Må dina dagar bli guld i ditt liv. Du är värd mer än allt fåglarna samlat. Det är mitt eget fel, vad som än händer med mitt hjärta för vi skulle stjäla allt och slänga bort det igen. Jag hoppas att du kan se mig nu, jag hoppas att du hör mig nu för jag vill ta dig dit där hundarna kan springa runt. Hundar som oss.

Det gör inget om jag dör, för nu vet jag vad mina läppar är till för. Du läser mig som en öppen bok, och jag vill ha dig.

Förlåt, nu slutar jag.
________________________________________________________________

ett kollage av låtrader ur de flesta av håkans låtar. tack håkan, för att du hjälpt mig att hitta rätt så många gånger. vi ses på P&L, där jag ska kärleka allt så mycket att jag spricker. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0