another sunny day





Har huset fullt av spanjorer. Vi firar Marías 13årsdag, och hela släkten är här. Barn överallt, ännu mer vuxna överallt. Mat i massor, det vankas paella idag. Så jag ler, för paellan som Carlos gör är bland det godaste som jag upplevt. Jag tar en liten paus från att förstå spanska och springa runt och hjälpa, för att skriva det här väldigt värda inlägget.

Solen skiner igen, alla är glada och trevliga, och jag känner att det här är helt okej. Jag lever i mina haremsbyxor, och det är okej, för de är det skönaste plagget jag upplevt i hela mitt liv.

Tror jag ska gå ner igen, beväpnad med ett spanskt-svenskt lexikon, och vara social. Iallafall försöka, en liten förvirrad svensk blondin bland ett hav med högljudda spanjorer. Is pretty fun. De tycker det är jättekul att jag inte förstår spanska, och jag har inte riktigt förstått varför än. Funny people!

Now, smile!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas det gick bra igår på kalaset ;)

Helt jävla otroligt vad högljudda spanjorer är...

2011-03-27 @ 17:15:25
URL: http://josefinkjorning.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0