honey won't you let me in



Återigen en händelselös dag. Samma mönster jämt jämt. Kan inte direkt göra något heller, det regnar. Igen. Kom igen liksom, jag vill ha sol! Om jag ändå måste vara här, så vill jag ha sol. Alltid varit beroende av solen, jag mår automatiskt lite sämre ifall det är dåligt väder. Tror jag de flesta gör visserligen, men jag orkar inte med det just nu. Inte då Europa ligger mellan mig och de personer som får mig gladare. Så jag föredrar sol, så jag kan gå ner och träffa fina Marta varje förmiddag istället. Det får en att känna sig mindre fångad i samma mönster, även fast det ... kanske är samma ändå. Mindre ensamt mönster?

Men det är onsdag nu, och jag har varit här i 10 veckor. 10 veckor låter inte så mycket när man säger det, och det har inte varit så tufft som jag trodde från början. Jag trivs, trivs med familjen, staden, huset, allt. Så jag är glad över det, och över att jag åkte, över att kunna berätta i framtiden att jag faktiskt gjorde något under tiden som jag inte riktigt visste vart jag skulle ta vägen, då man stod där på gaveln till det ordentliga vuxenlivet och undrade vadfan man höll på med.

Men gud vad jag saknar Västerås. Man ska inte kalla det hemlängtan, jag håller inte på att bryta ihop här eller något, men jag saknar det bara. Eller folket kanske. Skulle vara awesome om allihopa fick någon knäpp och flög ner hit. Och den här veckan har varit rätt kass och jobbig (jag vet, bara gått 2½ dag men dem har inte varit så jätteroliga!) Jag har tur som har en jättefin Munchie som alltid får mig att le. Tur tur tur har man. Så klart, soulmate och systrami är tur att de finns med.

Eh. Ah. På lördag kommer min familj, bara 3 dagar kvar. 3 DAGAR! JAAA! Och veckan med dem kommer gå fort, och sen är det 18onde mars. Då är det mindre än en månad kvar tills jag får semester 10 dagar i april. Jag längtar så galet mycket, kommer bli sååå skönt.

Och varför har jag glömt bort hur man sätter in youtubevideos här? Gah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0