just to be like all the other girls



Vem kom på att smalt är vackert? På riktigt, när kom det tänkandet? På 50-talet var det kurviga Marilyn Monroe som var idealet på hur en kvinna skulle vara, och med nutidens skönhetsideal så skulle hon anses som knubbig. Jag har hört så många av mina kompisar klaga över hur fula och tjocka de känner sig, och på riktigt - de är inte tjocka. Jag ska egentligen inte säga något, jag har haft riktigt problem med det under en längre tid. Men jag blir äldre, smartare.

Jag är inte tjock. Jag vet väl själv att jag inte är pinnsmal eller något, men jag är INTE tjock. Tjejen i spegeln på bilden är INTE tjock. Lite mage, lite lår, något att krama, mer att älska. Jag har bara blivit så genuint jävla trött på att känna mig tjock för att all media skriker ut att jag är det, för att kommentarer från tjejer (!) som är smalare om att dem är så tjocka gör att man känner sig som ett jäkla hus. Det är inte mig och min vikt det är fel på, det är dagens tänkande. Helt ärligt så ligger jag precis där en tjej i min längd ska ligga i vikten, jag är frisk och mår bra.

Jag är inte tjock, det är inget fel på mig, och livet skulle vara så jävla förbannat tråkigt utan god mat. Utan en chokladkaka då och då. Smalt är inte nödvändigtvis vackert, det är bara mode.

Vi alla är vackra.
Beauty is in the eye of the beholder.
Beauty come in all sizes, not just 5.

Jag skulle välja en chokladkaka över en morot anyday. Jag väljer att vara lycklig framför att vara smal och anses som vacker av media och alla ytliga idioter som tycker att smal är det enda rätta. Alla borde göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0