kisses over babylon



Idag vaknade man till att det varit en jordbävning i Tokyo, och att en tsunamivarning för en våg på cirka 6m utsänts. Nu råkar det ju också vara så otrevligt att en av mina bästa vänner studerar där, så givetvis började man bygga upp mardrömsscenarion i tankarna. Men han lever, andas och allt hade gått bra - MEN FORTFARANDE. Inte kul, nu kommer jag gå runt och oroa mig över att en dum jordbävning eller en megavåg a lá The day after tomorrow kommer och gör honom illa. Jag hoppas det inte blir något sånt här mer, för då kommer jag använda mina superkrafter och dra tillbaka honom till Landet Lagom där sådant där inte händer.

Annars har dagen inte hunnit komma så långt, så det enda jag har gjort är att få Irene till skolan (trafiken var hysterisk, jag orkar inte?) och sedan ... hem och äta frukost. Frukost äger, är det bara jag som blir glad då jag vaknar och vet om att jag kommer få äta frukost? Är det knubbigt av mig? Må så vara! Idag regnar det, och blåser, och är grått och trist. Algeciras är så mycket vackrare så det är sol, så varför är det ingen sol?! Jag ber fortfarande för att det ska vara fint väder då min familj kommer. Vilket dem gör imorgon, LYCKA! ♥ Jag längtar tills jag står där på flygplatsen, och håller ögonen öppna för att sedan få syn på dem. En bit av Sverige, en bit av hem. Underbart.

Idag hoppas vi på att vädret blir bättre. Iallafall ikväll. Skulle uppskattas, eftersom det är karneval här i staden den här helgen och jag och Marta vill dricka vin med sprite, virra runt utklädda bland massa andra och bara skratta. Så om ni läser det här, håll tummarna och sänd lite tankar till detta regniga Algeciras. 

Idag känns bra, för imorgon kommer min bit av Sverige hit. Men idag saknar jag också min soulmate, för gud vad jag hade velat dela karneval upplevelsen med henne. Fina, fina bästa vän. 

Kommentarer
Postat av: elin.

2011-03-11 @ 10:37:13
URL: http://birdofthesummer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0