march of the caterpillar



Okej, så igår var vi i Marocko! Allt började väldigt stabilt med att jag försov mig. Skulle hämta min familj vid deras hostel runt 7, vaknade kvart över 7 av att dem ringde och frågade vart jag var. Aldrig fixat mig så fort i hela mitt liv! Men vafan, vi klarade det. Vi kom på bussen till Tarifa, och kom på båten till Marocko. Stabilt som satan. Min mormor är bäst dock, första hon gjorde då vi kom på färjan var att börja leta efter spriten. Haha! Sedan hade vi världens hetsigaste guide runt i Tanger, som var staden vi besökte i Marocko. Det var in i bussen, åk runt här, "TO YOUR RIGHT IS THE KINGS SUMMERRESIDENCE!", ut på en utsiktsplats, "TAKE PHOTOS, YES YES!", 2 minuter senare in i bussen igen, och tillbaka till staden. Av här, gå här, kolla där, lyssna på snubben som pratar om mattor, gå hit, ät, sluta ät fort som fan, gå hit, stå här, lyssna på det här osv osv osv. Rätt skönt dock, hade dött om det var en galen slö kille vi hade fått.

Marocko var fint, även fast det mest såg ut som södra Spanien fast med arabisk och fransk text. Lyckades (ja, et är lyckades, köpmännen är helt cp där nere) komma därifrån med 3 kartonger thé (godaste jag druckigt i hela mitt liv, smakade som varm mojito!), ett par bruna haremsbyxor, ett halsband, en plånbok och henna-färg. Så nu jävlar ska jag bli grym på att göra henna-mönster! Fett coolt på typ händerna liksom. Oj oj. Men det var liksom... så fort man blev ensam hade man halva Tangers köpmän på sig. Som ville sälja typ träkameler. Kände mig inte så jävla lockad av det måste jag erkänna. Men jag är nöjd med mitt inköp! Lite trist bara att min kamera inte hade batterier och vi aldrig fick tid till att köpa det. Vi fick 10 minuters fri tid att shoppa liksom. Ja OJ vad man hann med mycket! Men vi har iallafall varit i Marocko! Dessutom fick mormor sin grogg på färjan tillbaka, så alla var glada och nöjda.

Idag så har jag lyckats köra Irene och Isa till skolan. Helt cpstört mega regn, och så ännu mer störd trafik. Seriöst, tar egentligen 10 minuter att köra fram och tillbaka till skolan. Idag tog det 40 minuter. Helt sjuk, köer överallt! Nu har jag precis ätit frukost, ska iväg och städa i mitt rum, duscha och fixa mig innan jag hämtar min familj. Tror jag tar dem till de två stora shoppingcentrumen idag, då det är dåligt väder.

Min syster och Marta tog bilder dock, så lär väl dyka upp nångång snart. Och det är bara 31 dagar innan jag åker hem och träffa träffar ina kompisar under 10 dagar! NOW IS THAT NICE OR WHAT? Känns dessutom skönt att Abbe åker hem några veckor tills det lugnat ner sig i Japan. Hoppas jag hinner träffa honom. ♥

Och att få träffa min familj igen.... helt klart ovärderligt. Känner redan nu att det kommer bli jobbigt att säga hejdå på torsdagskvällen, men får ju träffa dem om 31 dagar igen med.
Så is all good, antar jag. Känner dock att jag får gå på någon jävla detox-metod efter det här, min mage tycker inte om att jag äter massa onyttigt. Sån jävla partypooper!

Fan, nu rinner tiden iväg igen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0