thank god for you, the wind beneath my wings


Dag 07. Din bästa vän.

Jag är världens mest lyckligt lottade människa. För jag har hittat en person som kan läsa mig som en öppen bok, som vet vad varje liten tonart i min röst betyder, vad minsta lilla 'fel' smiley på msn betyder och bara behöver möta min blick en kort sekund för att förstå exakt vad jag menar. En person som alltid kan få mig att skratta mitt i gråten, backar upp mig i allt och som inte tycker att en enda av mina drömmar är slöseri med tid. Jag har hittat min soulmate, min allra bästa vän - Elin.

Vi träffades för första gången då jag gick i ... 8a-9an kanske. Kan inte säga att det var "kärlek vid första ögonkastet", då jag tyckte hon var lite för fjortis medan hon tyckte jag var läskig. Men sedan började vi prata, och lite mindre än ett år senare tyckte jag att hon skulle komma ner från Sundsvall för att besöka mig. Trevligt nog ville hon det inte alls först, försökte komma undan det osv - men jag var tydligen en pushy jävel och hon kom ner till sommarvackra Västerås en vecka. Var på den veckan som vi verkligen klickade. Det var en vecka av solsken, Bäckbybesök, cykelturer till Statoil mitt i natten, och skratt skratt skratt! Sedan den veckan, har det varit hon och jag.

Hon är min Sam, don't go where I can't follow.
Hon är min Katherine, I will always be your soldier.
Hon är min Molle, vi kommer alltid vara bästisar, förevigt.
Hon är min Marissa, hang out with my best friend, and go tanning with her, and go shopping, and braid her hair...
Hon är min Emil, du och jag.
Hon är min Gilbert, jag är aldrig normal, bara när jag går med dig.

Men viktigast av allt:
Hon är min Elin, den absolut vackraste människan jag vet. Inifrån och ut.

Det finns ingen människa jag behöver lika mycket som henne, hon är det viktigaste jag har. Det är hon och jag som kan spendera en halvtimme i telefonen med att bara skratta åt varandras skratt, det är hon och jag som alltd tänker samma saker och säger orden i munnen på varandra, det är hon och jag som kan prata med blickar. Hon är min bästa vän, min själsfränd, och jag skulle inte vilja leva utan henne - för vem skulle kunna förstå mig som hon? Jag vill gå genom livet med henne, bo granne med henne, ha henne här hela tiden. Vara där hon är. Trots att jag vet att hon alltid kommer vara där, alltid hålla mig om ryggen, alltid hjälpa mig upp, alltid samla ihop mina drömmar, alltid hålla koll på mig, alltid bry sig, även om  vi inte är på samma plats... så känns det aldrig lika bra som när hon och jag kan ligga i samma säng och fnittra åt allt och inget.

Jag tror inte att några ord kan förklara hur mycket jag älskar henne, men Håkans låt till sin bästa vän Daniel Gilbert lyckas ganska bra. Så jag avslutar med några rader från Gårdakvarnar och Skit.

Livet förändras vart jag än går
och det kommer kanske inte alltid vara vi två...
Bara så länge det finns stjärnor över oss
och bara sålänge våra hjärtan klarar av att slå.

Så många broar jag bränt,
ingen tog mig riktigt över, nej
men jag går inte isär när jag går med dig.

Elin, du kommer alltid vara min bästa vän.

Kommentarer
Postat av: elin.

sisters not by blood, but by soul. Eve, i'll be marching by your side. ♥

2011-03-20 @ 23:26:41
URL: http://birdofthesummer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0