to figure out how high the world can reach



Det är en fredagskväll. I vanliga fall hade jag varit på förfest nu, förmodligen fått i mig lite lagom för mycket sprit och ett halvt ciggpaket. Jag skulle ha en kväll av alkoholdimmor, neonljus, grimaserande miner pga tequila, dansmoves som ingen vill pröva på nyktert och en jävla massa kul. Well, i vanliga fall.

Min fredagskväll har bestått av att leka frisör med Irene, och under ett ögonblick då jag kollat bort så hade hon tydligen tagit sig friheten att klippa i sitt egna hår lite. Fint. Eller inte. Jag har också bakat massa för Marías födelsedagskalas med sina kompisar som hon ska ha imorgon. Dessutom torkat Irene då hon bajsat. Och annat kul som vi aupairer har för oss. Helt klart en downside med att vara aupair.

Jag håller  tummarna för imorgon istället. För att Marta är frisk, och vi kan gå ut och dansa. Jag ska supa mig (ursäkta mig alla nunnor, nykterister, tråkmånsar och annat folk som eventuellt tar illa upp av sånt här) så jävla fucking full att jag knappt kan gå rakt. Det är min plan. Visst gillar vi den? JA FÖRFAN.

Jag har iallafall varit ute och gått idag, kanske inte en powerwalk men fortfarande. Dock var tanken att jag skulle ut och springa idag med, nu på kvällen ... men MJ kom hem mitt i baket, och så var jag tvungen att göra mer, och blablablabla. Hon är fortfarande kvar hemma, och jag har ju fått ännu mer att göra nu så... Bara döda mig direkt. Då jag är klar med det ska jag hinka riktigt jävla kallt vatten, se på Sex and the city, låtsas att det inte är en fredagskväll och sedan sova riktigt jävla tidigt. För att vara jag.

Och jag saknar solen, vadfan är det molnigt hela tiden för? HALLÅ, SPANIEN? SHAPE UP ON TZE WEATHER PLEASE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0